2012. június 18., hétfő

Cupcakes :)

Itt a nyár, végeztem a vizsgákkal, végre van egy csomó szabadidőm. :) És végre hódolhatok az egyik kedvenc hobbimnak, a főzésnek. Annyira szeretek sütni-főzni, előkészíteni a hozzávalókat, ha kell előtte bevásárolni, és végül elkészíteni magát az ételt. Sokakat idegesít, hogy annyi idő elmegy vele, és a végén öt perc alatt befalja a család. Engem nem zavar, ha ízlik nekik. Mi sem jobb az elismerő szavaknál. Hát még ha saját magunknak is ízlik. :D
Amit mondtam már, elhatároztam, hogy cupcaket fogok csinálni. Íme az első próbálkozás. Az elvárásoknak sajnos nem felel meg, a cukormáz nem úgy viselkedett, ahogy kellett volna.


A feliratot Dr. Oetker Dekor Toll-lal csináltam, az aránylag jól működött, egész könnyen lehet használni. :)
A második próbálkozás máris jobb lett, bár még mindig nem tökéletes.

A receptet is leírom, persze nem saját találmány.

Alapmuffin:
Hozzávalók:
  • 12 dkg olvasztott vaj/margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 db tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • 1 dl tej
Keverd össze külön tálban a nedves és külön a száraz hozzávalókat, majd vegyítsd a kettőt. Lehet hozzárakni különféle aromákat, kakaót, mogyorót, akármit.

A krém:
  • 15 dkg vaj
  • 25 dkg porcukor
  • kevés víz
A krémhez a lágy vajat keverd habosra a cukor egyik felével, adj hozzá egy evőkanál vizet, alaposan keverd el, legjobb, ha kézi habverővel dolgozol, majd dolgozd hozzá a porcukor másik felét.
Miután összedolgoztad a krémet, tedd habzsákba, és a kihűlt muffinok tetejére nyomj belőle, majd díszítsd tovább az alkalomnak megfelelően. (Én raktam hozzá egy-két teáskanál citromlevelet, illetve kb egy tk csokismeggy aromát, attól lett ilyen színe, egyébként majdnem fehér lenne)

Szerintem látványra jól sikerültek, de nekem a krém annyira nem ízlett, talán a vaj miatt. Majd keresek egy tökéletes krém receptet, és természetesen megosztom veletek. :)

Jó sütögetést nektek!
J.A.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...