2012. június 23., szombat

Éjjel az omnibusz tetején

Ez volt a 3. és egyben a legjobb Múzeumok Éjszakája, amin részt vettem. Ugyan nem voltunk olyan sok helyen, de szerintem tartalmasan töltöttük el az időt. :)
Már a kezdet nagyon szuper volt. Elsőként a Magyar Mezőgazdasági Múzeumot látogattuk meg - ami az új kedvenc múzeumom (korábban a Természettudományi volt). Nagyon szép helyen van - a Városligetben- és maga az épület is nagyon szép.
Mióta először meghallottam ezt a dalt, és megtudtam a szó jelentését, azóta ki akartam próbálni, milyen is lehet egy ilyennel utazni. Nem hittem, hogy erre valaha is sor kerülhet, hiszen ez már a XXI. század. :D
Hogy miről is beszélek? Íme itt a videó, hátha beugrik. :)


Aki még így se tudná, az omnibusz egy XIX. századi jármű, melyet lovak vontattak. Az autóbusz és trolibusz ősének is mondják. Itt egy kép is róla:


Szóval amint megláttam, hogy van lehetőség ilyenen utazni, azonnal rohantam, hogy kipróbáljam. :) Ugyan külön kellett fizetni érte, de megérte! Nagy élmény volt. A fenti részen utaztunk, ami kicsit veszélyes volt, mert a városligeti faágak nem törődtek azzal, hogy mi arra megyünk, és nem álltak el az útból. :D
Ezek után bementünk a múzeumba, ott is körülnéztünk kicsit. Találtunk egy termet, ahol volt kóstoló, lehetett enni szürke marhából készült szalámit, meg bélszínt. És még a tepertőt is megkóstoltam, pedig elvileg nem szeretem. Nos, még mindig nem szeretem. :D 
A kisföldalattinál lévő plakát kiállítást is érdemes volt megnézni, voltak vicces, érdekes plakátok. Egy csomó a közlekedési szabályok betartásáról, és a villamosról való helyes leszállásról. Ez régen akkora probléma volt? :D




Végül irány a Nyugati Pályaudvar, ahol már várt minket a Nosztalgia Vonat. De előtte benéztünk a Királyi Váróba, ahol Sissi is megfordult - aki mellesleg az egyik kedvenc történelmi személyiségem -, meg persze Ferenc József. Itt részt vettünk egy kis tárlatvezetésen, körbejártuk a Váró helyiségeit, az udvarra is kinéztünk. Nagyon szép volt, és tényleg különleges alkalom volt ez, mert amúgy nem lehet ide bemenni.
Majd végre annyi volt az idő, hogy lassan felszállhattunk a vonatra, melyet először végigjártunk. Több részből állt, volt nagyon régi is, még a múlt századokból, illetve volt egy diszkós, bulis rész is. Mindenesetre egy élmény volt, főleg az utazás része. A hangulatos, asztali lámpákkal megvilágított talán XIX. századi kocsit választottuk. Közben népi zene szólt, és kamerával járkáltak fel-alá. A vonatunk a Vasúttörténeti Parkba futott be, ahová szintén érdemes elnézni egyszer. Egyetlen hátránya, hogy nehezen megközelíthető, főleg a nem pesti lakosoknak. Itt rengeteg mozdonyt láttunk, amikre fel is lehetett menni, meg lehetett közelebbről is nézni. Egy vonatbolondnak valóságos paradicsom ez. :D De még nekem is tetszett. :) A fordítókorongon 4 mozdonyt mutattak be nekünk, a történetükkel együtt.


Mindehhez a csodához még hozzájárult az 500 darab mécsessel kivilágított park. Nagyon szép látványt nyújtott, és el is tudtunk volna még időzni egy darabig, ha nem ment volna a vonatunk. 
Szerintem szép zárása volt ez a napnak. :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a Múzeumok Éjszakáját, mert nagyon jó programok vannak ilyenkor. Ez sajnos csak a töredéke volt annak, amit kínáltak, de hát az időnkből csak ennyire futotta. De majd jövőre! :)
J.A.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...