2012. szeptember 22., szombat

Az msnnek leáldozott?


Mostanában azon gondolkoztam, hogy a facebook mennyire behálózza a világot. Minden és mindenki fenn van facebookon, aki pedig nincs, az már nem is létezik. Vagy legalábbis egyesek így gondolják. Egyre újabb és újabb alkalmazások, egyre modernebb kezelőfelület és szolgáltatások jelennek meg a facebookon. Ezáltal szinte teljesen kiszorít a versenyből minden más webes "szociális hálót". Gondolom emlékeztek még az iwiwre, myvipre, de manapság van még, aki használja őket? A facebook a menő, minden ott zajlik, talán több is mint kellene, de ennek a cikknek most nem ez a témája. A facebook mindenhonnan elérhető, már az okostelefonokat is meghódította, szerintem aki tudja, azt használja, minthogy inkább drága sms-t írjon. A lényeg viszont most az, hogy a facebookon ugyebár van chat is, így tehát még könnyebb a kommunikáció. Úgy tapasztaltam, hogy mostanság (bár talán már egy jó ideje) az emberek inkább ezt használják, ahelyett, hogy felmennének msnre. Mert az ugye túl macerás? Külön be kell jelentkezni, ismerősöket felvenni, stb. Míg a facebookra úgyis belépünk, és ha meglátunk valakit, aki szintén elérhető, akkor csak egy kattintás, és már tudunk is vele beszélgetni. Sokkal egyszerűbb. Habár én nem vagyok teljes mértékig megelégedve vele, mert valamikor nem küldi el az üzenetet, vagy nem akkor, amikor kellene, dehát az msn is csinált ilyeneket...

Régebben nagyon nem szerettem facebookon beszélgetni, és rávettem az embereket, hogy jöjjenek msnre. De egy idő után már én se fáradoztam ezzel, és mivel magától senki se volt msnen, én se mentem. Szóval most megint ott tartunk, hogy a facebook mindent és mindenkit meghódított, már nem csak az iwiwet igázta le, hanem az msnt is kiszorította.
Szegény, szegény msn. Pedig én szerettem. Sokkal kényelmesebb volt, be lehetett állítani a betűtípust, meg a színt is, nagyobb felületen lehetett csevegni, és egyszerre akár 8 emberrel is lehetett beszélgetni, anélkül, hogy össze-vissza kellett volna kattintgatni. Bár azért ennyi embernél kicsit macerás volt a dolog... Mindenesetre még mindig jobban szeretem az msnt, de hát ha senki nem használja, akkor mégis kivel beszélgessek?
Úgy néz ki, hogy ennyi volt, az msnnek tényleg vége. Vagy talán még fel tud támadni? Vissza tud kapaszkodni a csúcsra? Emlékszem, hogy tinikoromban még milyen menő dolog volt, mikor elköszöntünk valakitől, általában azt is mondtuk, hogy majd este beszélünk msnen. Volt egy különleges hangulata a dolognak. És ott tényleg csak azok az emberek voltak, akikkel beszélgetni akartál, nem pedig az összes ismerős, és nem volt olyan, hogy idegesítő emberek írtak rád. De hát most már más a helyzet. Az idők változnak, most a facebook a menő. A kérdés az, hogy van-e még esélye a msnnek arra, hogy újra meghódítsa a világot? De van-e ennek egyáltalán értelme?

Ti mit gondoltok? Használjátok-e még az MSN-t?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...