2012. szeptember 19., szerda

Életjel + csokiszalámi recept

Elég régen írtam, de meg van az oka. Az egyetem közben elkezdődött, az órarendem nem a legjobb, hétfőn és kedden nagyon későn érek haza, szóval aznap már semmit nem lehet csinálni... Ma kell mindent bepótolnom, előre megírni a cikkeket, és még egyéb teendőim is vannak. Persze nem akarok se mentegetőzni, se panaszkodni, egész egyszerűen csak nem tudtam tartani a lépést, kicsit elmaradtam, de azért nyugi, mert nem tűntem el örökre. :)
A hétvégém is eléggé be volt táblázva, bár nem bántam. :) Voltam a Budavári Borfesztiválon, ami végülis egész jó volt, de külön posztot most nem szánok neki. Az a baj vele, hogy nagyon drága, a belépő maga 2700 Ft volt, ha jól emlékszem, és ezért csak egy poharat kaptunk... A kóstolójegyek 100 vagy 1000 Ft-ba kerültek, de az egyes pincészeteknél más-más árak voltak, valahol például 5 db 100 Ft-os jegyet is elkértek, vagy akár még többet! De összességében azért jó volt, csak gazdagnak kéne lenni. :D
Vasárnap este fesztivál volt a lakóhelyemen, ráadásul ingyenes, úgyhogy kinéztünk rá. :) A szokásos kirakodós dolgok voltak, kajás, sörös standok, céllövölde, dodgem és a többi. Igazából az X-Faktor estet akartuk megnézni, de nem tudtunk végig maradni, mert fél 10-kor haza kellett menni (másnap fél 6-kor keltem). Kb két csapatot láttunk, az egyik a Quantum XXL volt, a másik pedig a Rocktenors. A táncosok nagyon jók voltak, nekem tetszett, szeretem az ilyen táncos formációkat. :) Viszont a Rocktenors... Hát, hogy mondjam szépen...? Inkább sétálni mentünk, amíg a színpadon voltak. Így végül hamar fél 10 lett, és akikért jöttünk volna (Vastag Csaba, Muri Enikő, Kocsis Tibor, Kováts Vera), őket nem is sikerült meghallgatni. Na majd talán máskor... :)

És akkor következzen a recept! :)

Csokiszalámi

Már több generáció óta a családunk birtokában van ez a recept. Persze nem mi találtuk ki, mert máshol is találkoztam már vele, de ez a mi változatunk, remélem elkészítitek és ízleni fog. :)

Hozzávalók:

  • ½ kg keksz (darált)
  • 2 dl tej
  • 1 kocka margarin (250 g)
  • 20 dkg porcukor
  • 5 dkg kakaó
  • 1 csésze/marék dió (vágott)
  • rum ízlés szerint





Elkészítés:

A tejet, margarint, cukrot enyhén összeforraljuk, majd hozzátesszük a rumot, kakaót, kekszet, diót. Jól összekeverjük az egész masszát, míg csak be nem szívódik a kekszbe. Porcukorral leszórt zsírpapírra tesszük, a kezünkkel valamilyen hengert/rudat formálunk belőle. Két órára mélyhűtőbe tesszük, utána fogyasztható. Ha nem fogy el rögtön, hűtőben tároljuk.

Felszeletelve tálaljuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...