2012. szeptember 29., szombat

Márvány bonbon

Már rég megcsináltam ezt a bonbont, de csak most volt időm felrakni a képeket. De végre itt a recept, és mondhatom, hogy szinte tökéletesre sikeredett. :D Az elkészítése elég sok időt vesz igénybe, nekem kb 2 óra volt, de nagyon megérte, mert hihetetlenül finom lett. Persze gyorsan el is fogyott. :D

Hozzávalók:
  • étcsoki (kb. 120 g)
  • fehércsoki (kb. 80 g)
  • habtejszín (kb. 20 ml)
  • bonbonforma
  • ecset a kikenéshez
Elkészítés:

1. A bonbonformát megtisztítom, ügyeljünk arra, hogy ne legyen vizes.
2. Mindkét csokit vízgőz fölött megolvasztom, de nem kell az egészet. Az étcsokinak kb a felét (50g), a fehércsokiból kevesebb is elég.
3. Felváltva kikenem a csokikkal a formát, elég vastagon ahhoz, hogy mindenhol befedje, és ne törjön szét, amikor majd kiveszem. De azért maradjon hely még a tölteléknek is.
4. Berakom a fagyasztóba, és megvárom míg megdermed.
5. Közben melegítek egy kis habtejszínt, és török kb. 4-5 kockát a csokikból. Külön kis csészékbe rakom őket, majd nyakonöntöm a forró tejszínnel. Addig kevergetem, míg a csoki el nem olvad, és lágy krémet nem kapok. Kicsit legyen folyós, de ne túlságosan.
6. Kiveszem a hűtőből a bonbonformát, és megtöltöm a krémmel. Itt lehet variálni egy kicsit, lehet vegyíteni a kettőt, akármi. Én úgy csináltam, hogy először fehéret raktam mindegyikbe, majd beraktam a hűtőbe, és csak utána raktam rá az étcsokisat. Végül ismét a hűtőbe raktam, közben pedig olvasztottam még étcsokit.
7. Az utolsó lépés pedig a bonbon lezárása, vagyis étcsokival befedtem a formákat, egy spatula segítségével pedig elsimítottam, hogy egyenletes legyen a felülete. Ezután pár órára a mélyhűtőbe raktam, hogy megdermedjen.
8. Végül pedig óvatosan kinyomjuk a formából és már ehető is. :)




Remélem ízleni fog a bonbon, és ti is el tudjátok majd készíteni. :) Ha bármi kérdésetek van, csak szóljatok.

Jó bonbongyártást! :)

2 megjegyzés:

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...