2012. november 2., péntek

Ártatlan Halloween?

Azt hiszem elég aktuális a téma, hiszen a csapból is ez folyik. Ami persze elég baj... Hiszen nem ez a legfontosabb "ünnep", ami mostanában van. Nem erre kellene fektetni a hangsúlyt, hanem inkább halottainkra emlékezni. Persze tisztelet a kivételnek.

Én soha nem szerettem a Halloween, soha nem is tartottam meg. Nem vagyok se amerikai, se pogány, hogy ilyen szokásaim legyenek. És őszintén szólva, elegem van már belőle, hogy mindenhol szörnyebbnél szörnyebb maszkokkal, dekorációval és mindenféle halloweenes kreációval találom szembe magam. Persze van egy kettő, ami tényleg igényes és még én is azt mondom, hogy jól néz ki, jópofa, csak ne lenne egy mögöttes jelentéstartama, ne kötődne ehhez a "pogány szertartáshoz".
De akkor nézzük is pontosan mi az a Halloween. A szó maga Mindenszentek előestéjét jelenti (All Hallows's Eve). Tehát nem egyenlő minden szentek ünnepével.
A mai Nagy-Britannia, Franciaország és az Ibériai-félsziget kelta természetimádói számára a Napisten volt a munka és a pihenés jelképe, a gazdag termés biztosítója. A kelta újévet minden év november elsején nagy fesztivállal ünnepelték, amely a Nap uralmának végét, illetve a sötétség és a hideg uralmának kezdetét szimbolizálta. A kelták hite szerint ilyenkor Samhain, a napisten a halál és a sötétség fogságába került. A hiedelem szerint Samhain október 31-én összehívta a halottakat, akik különböző formában és alakban jelentek meg előtte.
Ezen az estén a varázslók répát vagy tököt vájtak ki, és mécsest tettek a belsejükbe. Az így készített lámpásokat aztán kiaggatták a házukra, és így kiáltoztak: „Ajándék vagy átok!” Azokat, akik semmit nem áldoztak Samhainnak, megátkozták.
Tehát akik most (többnyire Amerikában) mindenféle jelmezekbe bújva mennek ki, és azt kiáltozzák, hogy "Trick or treat!" (Csokit vagy csalunk!), ennek az ősi pogány szokásnak tesznek eleget. Akik pedig akármilyen formában, legyen az halloween-i parti, beöltözés, töklámpás, stb. megemlékeznek, az ördögöt éltetik, erre a hagyományra emlékeznek...
Azért gondolkozzunk el ezen. Lehet, hogy ártalmatlannak tűnik, jó viccnek, pedig nem az! Jobb kimaradni az ilyesmiből! Már csak azért is, hogy ne majmoljuk folyton Amerikát...! Ott van nekünk a farsang, akkor be lehet öltözni, lehet bulizni, bármi. :)

Sajnálom, ha valakit esetleg megbántottam, vagy most megváltozik a véleménye rólam, de én inkább Istent szolgálnám. :)
De mindenkinek a maga joga, és döntése, hogy miben hisz, miben nem, és hogy mit ünnepel, és mit nem. Én csak a saját véleményem osztom meg veletek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...